Blogy a články

Nastal čas na zmenu vyhlášky 240/2016 Z. z. a spotrebiteľského charakteru zmluvy o výkone správy? Prečítajte si o možnostiach aktuálnej situácie.

10. 08. 2020 - Miroslav Kantner a Mgr. Silvia Valichnáčová

Okrem našej iniciatívy vo vzťahu k zákonu č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov sa aktívne venujeme aj riešeniam problémov, ktorými je výkon správy dotknutý v širšej rovine. V tomto príspevku sa venujeme dvom novým projektom legislatívnych zmien:

  1. v rovine zmien rozpočítavania nákladov na teplo na základe pozvania na stretnutie od ministra hospodárstva
  2. v spotrebiteľskej agende v spolupráci so Združením na ochranu práv spotrebiteľa OMBUDSPOT

1 komentár

  1. Dobrý deň.
    Diskusia o pomerových zložkách je skôr na odbornej vedeckej uvahe kde reálna prax je zavisla hlavne od chovania uživateľa tak ako priemerna spotreba paliva v TP auta je teoreticky laboratorny udaj podmienený chovaním vodiča. Je tu ale priležitosť na ďalšie uplne odpajanie centralneho vykurovania a žiadna „kompenzacia“ pri nevykurovaných priestoroch system nebudem platiť za suseda ani cent radšej si zaplatim vlastny kotol.
    Otazka zasahovania štatu do sukromneho majetku by mala byť v odporučacom mode nie prikaznom ak nejde o život uživatelov a bezpečnosť stavby.
    Rovnako otazka vymeny pomeroveho merača podla normy nehovori nič o tom že merač nieje spôsobilý technicky len nieje ciachovaný a teda papierovo nespolahlivý, aj keď sa hoc i nikdy neotočil a teda neopotreboval, o tom že v byte nieje merač ale len pomerové meradlo je už asi na inu debatu, tak ako otazka nepresnosti i ciachovaneho merača pri nedostatočnom prietoku či špekulaciach uživatelov.
    Je fajn mať i zákony ktoré zlepšia kvalitu a bezpečnosť bývania v bytových domoch, bohužial prax ukazuje že i vytvaranie „rezervy“ zo zakona je iluzia v nizkorozpočtových domoch kde ťarcha socialneho byvania a s tym spojených rizik hodil štát na plecia spolumajitelov bez možnosti s tým akokolvek pohnúť.
    O poriadku na unikových cestach kde štat nerieši vinnika ale hromadnu vinu či moderne riešenia zdvihacich zatriadeni na unikových cestach bez vypracovania miery požiarnobezpečnostných rizík pocit bezpečia nezaručia.
    O ulohe prenesených kompetencii štatu na plecia obci a naslednej nekompetentnosti sa da polemizovať tiež dlho.
    Jedine system ktorý nehadže polená pod nohy poctivým spravcom či poctivým vlastnikom ma význam, rovnako ako za chybu jedneho nemôžu pykať všetci. Chýbaju realne možnosti na napravu kde stači len vytiahnuť jeden trň z päty a krača sa ďalej…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Všetky polia sú povinné.



Viac nezobrazovať
Lepšie správy