Zavedenie vedenia účtovníctva a inštitútu účtovnej závierky pre dom s výkonom správy.
19. 12. 2019 - Marek Perdík
(5)
(0)
Toto je dobra vec, pretoze ako SVB mame konkretne mandatnu spolocnost, ktora uchovava dokumentaciu. Kto tam ma chodit v ich strankovych hodinach a pytat si dokumentaciu, ktoru ti moznoze daju moznoze nie. Pani tam sa zdraha, lebo len predsedovi. Ako ma clen SVB kontrolovat nieco, ked mu to nedaju, daju mu len informacie o byte. Ako ma clen rady kontrolovat ekonomicku cast, ked to daju len predsedovi. Chudak predseda. Dalsia vec, doklady nezasielaju elektronickou postou, resp. zasielaju ak chcu a je ochota spolupracovat. Ak ochota odrazu nie je, tak sa vyhovoria na zakon, pricom ano maju pravdu, ale to treba tvrdit od zaciatku a nie po pol roku.
Neviem prinutit predsedu a ostatnych clenov, ze je potrebne mat doklady prijmov, vydajov, faktur atd. aj v kancelarii kvoli kontrole a k nahliadnutiu pre ostatnych clenov SVB, aby nemuseli chodit na mandatnu spolocnost. Predseda moze kludne povedat> chodte na mandatnu spolocnost, tam je vsetko a vyzuje sa z toho. Toto je ale v ludoch.
robí sa aj bez toho – účtovné systémy /software/ sú tak nastavené
V prípade bytových družstiev, ako správcov nevidíme žiadny význam tohto návrhu, nakoľko družstvá už dávno vykonávajú účtovníctvo na úrovni každého BD.
Ak je bytový dom v správe SVB podava daňové priznanie ktoreho sučasťou je i tabujka príjmov a výdajov vo forme prílohy k daňovemu priznaniu.
Vo vyučtovani je bežne tiež rozpis nakladov i za dom priamo do ruk vlastnika.
Otazka je ale prečo dom ktorý nema zisk a učtuje v exceli s obratom max. par tisíc podáva vôbec daňove priznanie.
Netreba zabudať že sprava domu je i o peniazoch, a byrokracia je drahá, malo by byť na vlastnikoch či im stači i vyučtovanie na A4 alebo niekolkostranový manual, zvlašť ak jedine čo sa vyučtuje je FO a spotreba vody. /aj tam je často problem so správnym pochopením koeficienta spotreby vody/
Návrh rieši otázku, ktorá v praxi je už zavedená, či na úrovni spoločenstiev alebo správcov.